joi, 26 septembrie 2013

Clasicii veterinari G Amintiri din liceu

Clasicii veterinari G Amintiri din liceu
Clasa a IX a Trimestrul 1
Meditaţii în amfiteatru (2)

 Intram unul câte unul, scuturându-ne pe picioare dacă era cazul, şi urcam tiptil treptele amfiteatrului, căutându-ne fiecare locul, de obicei constant. Din câte îmi amintesc, în amfiteatru veneau să înveţe şi fetele din internat, şi se întâmpla adeseori să se intersecteze fel şi fel de priviri, unele iscoditoare, altele drăgălaşe, în fine, simple filări.
 Era o fată blondă, cu părul în codiţe, superbă, se aşeza undeva în dreapta surprinzându-mă adeseori cu privirea aţintită asupra chipului ei, iar când se uita la mine, mă făceam că studiez intens, răsfoind o carte. Cam aşa începeau meditaţiile, cu acomodare, apoi chiar învăţam. Unii toceau, alţii reţineau, fiecare cu stilul său.
 Eu îmi alesesem un loc aparte, chiar lângă fereastra mare, din partea stângă, prin care se vedeau câţiva meri legănându-se... şi atunci visam, mă gândeam la frumuseţea clipei, visam... Apoi mă apucam să îmi fac temele, să învăţ lecţiile, dorindu-mi să nu le tocesc, fiindcă nu suportam tocitul, încă din şcaoala generală.
 La catedră, în amfiteatru, aveam în fiecare zi un supraveghetor ori o supraveghetoare, în funcţie de programul lor pedagogic. Unii erau destul de severi, nu vroiau să se audă nici măcar musca, vorba ceea, alţii mai îngăduitori, ne lăsau să şuşotim între noi, evident pe teme şcolare. ,,Ssst! Ssst! Linişte-am spus!''

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu