duminică, 19 februarie 2023

Bunicul meu cu suflet blând

Bunicul meu cu suflet blând
Sta sub mesteceni suspinând,
Adeseori, cu el mă lua...
Și-n cânt duios mă alinta.

Mireasma dulce-a florilor,
Ploaia senin-a zorilor,
Cu părul alb și ochii-adânci...
Mi-arăta șoimii de pe stânci.

Eram un puști și îl iubeam,
Cuvintele i le-adoram,
Povestea și înțelepciunea...
Cu drag de tot ce îmi spunea.

Zâmbind ușor el îmi șoptea
Că-n viață sunt povești și, da,
Nimic nu e întâmplător...
Oricât de greu va fi să zbor.

Să-mbrățișez cu dragosti dară
Pe cei care mă înconjoară,
Curaj, încrederi înainte...
Toate-n lacrimi le țin minte.

Eram un puști și îl iubeam,
Mestecenii foșneau în ram,
Iar într-o toamnă el s-a dus...
La ceruri, într-un blând apus.

Acum, când anii au trecut
Mă-nduioșez ca mai demult,
Mestecenii-s cu frunza-n vânt...
Iar eu lăcrimez în cuvânt.

Of, cum zicea, atuncea când
Vei fi bătrân, de dor oftând,
O clipă sub mesteceni plini...
Să stai, cu ochii plânși, senini.

Mi-e dor și inima-mi suspină,
De-aș auzi glas ce alină,
Cu părul alb pe o cărare...
Să-l văd, da-i dor... ce doare.

Dan Lucian Corb 19 februarie 2023
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu